Kezdőlap

Manndorff Béla báró (Bp., 1892. márc. 13.Bp., 1971. júl. 30.): gépészmérnök. Oklevelét a bp.-i József Műegy.-en szerezte (1920). Együtt működött Kandó Kálmánnal, akinek több mint egy évtizedig közvetlen munkatársa volt. 1920-ban lépett a Ganzgyár kötelékébe, ahol a Kandó vezette szerkesztési osztályra kapott beosztást, 1922-ben az osztályt a Ganz Villamossági Gyárhoz helyezték át. 1923-ban megbízták az első fázisváltós villamosmozdony próbáinak vezetésével, majd 1924–25-ben a vasúti gépek és készülékek próbáival. 1927-ben Kandó rábízta a próbamozdony átépítését. Miután a Magy. Államvasutak (MÁV) elfogadta a fázisváltós mozdonyrendszert, ~ részt vett a Kandó-mozdonyok tervezésében és vasúti próbáin. 1946-ban a Ganz Villamossági Gyár újraalakult vasúti osztályának h. vezetője, a nehézvontatási osztály vezetője lett. 1956-tól nyugalomba vonulásáig (1960) a gyár keretén belül alakult járműépítő- és karbantartó ágazat vezetője, majd műszaki tanácsadója volt. A Műszaki Nagyjaink c. kötetben (Bp., 1967) Kandó Kálmánról és Tóth Lászlóról szóló tanulmányok szerzője. – Irod. Gohér Mihály: M. B. (Elektrotechnika, 1972. 1-2. sz.).